TenTaNg Aku!!

My photo
aku adalah aku..aku bukan kau..kau bukan aku..sooo layaaaannnn..

Saya SAYANG Kawan Saya:-

.::BloG TaBikaku::.

TABIKA KEM TERENDAK
meyh la singgah

Percubaan Ke 2 mEmbuat MuFFin CoKlat

salam..ohohhhoooo..ari kedua umat islam berpuasa..masih ok..korunk??cume penat skit sebab melayan kerenah anak-anak..hehe..tapi alhamdulillah sumer datang tabika jumper aku cakap yang die puasa..tah betul tah x..aku ia kan je la..hehe..bagus anak ku..camtu la cikgu sayang..ok stop..arini bukan nak stori pasal anak-anak..tapi nak stori pasal tajuk kat atas tu..hehe..jom layan gambar..

opppp..sebelum mule..aku bagi bahan2 nye dulu ok..

Bahan-bahan ( 10 biji )
  • 200g coklat masakan
  • 70g mentega
  • 2 biji telur
  • 50g gula halus
  • 60g tepung gandum
  • 1 sudu kecil baking powder

Antara bahan-bahan yang diperlukan
Cairkan coklat. Gunakan kaedah "double boiler" . 
 Kemudian masukkan mentega. Kacau sehingga mentega cair. Selepas tu bolehlah panaskan oven sehingga suhu 170C. 
 Dalam mangkuk lain, masukkan telur dan gula. Kacau sampai sebati. Tak perlu penaik(kembang). 
 Masukkan telur ke dalam mangkuk coklat. Kacau biar campuran sebati. 
 Ayakkan tepung dan baking powder ke dalam mangkuk coklat. Gaul sehingga sebati. 
 Isikan adunan ke dalam bekas muffin or dulang cam aku tu sehingga 1/2 penuh atau 60% penuh. Bakar selama 20 minit. 
 sedang dibakar..
tadaaaa..da siap..senang kan..terai la..gerenti puas ati..hehe..ni percubaan kedua aku..yang first aku wat ngan bebudak kat sekolah..tapi xjadi..hehehe..keras cam biskut..tapi tetap sedap..ceyyhhhh..kali ni aku tgok cam jadi sebab lembut je..xtau la rase die..buka nanti aku rase..ok chauuu..

4 comments:

Botak said...

tolong poskan muffin tu., nak buat juadah buka., hahaha.. :))

SwEetForEst said...

botak >> boleyh je..tunggu pak posmen dtg yer..

^__^

cikgu isza said...

akak x pernah buat muffin..
mungkin satu hari..

SwEetForEst said...

cikgu isza->hehehe..terai kak..senang je..jadik ke xjadik ke blakang cite..rase tetap ummmmm..hehehehe..

^___^

Total Pageviews