TenTaNg Aku!!

My photo
aku adalah aku..aku bukan kau..kau bukan aku..sooo layaaaannnn..

Saya SAYANG Kawan Saya:-

.::BloG TaBikaku::.

TABIKA KEM TERENDAK
meyh la singgah

CeriTera Bazaar RaMaDhan


Salam..aiiii..arini da masuk 7 ari kita berpuasa..alhamdulillah aku lom ponteng lagik..hehehehe..korunk???jangan ponteng2 keyh..arini sempena ari ahad a.k.a ari minggu..ayahnda aku terajin plak nak bawak aku g bazaar ramdhan..aku pe lagik on la an..hehehe..orang nak blanjer..laju je la aku ni..hehehehe..

tapi..aku x la snap2 pic kat bazaar tadi..sebok tengok juadah je..hehehe..yang paling aku xleyh bla..air laaa..gileeee..cam nak beli sume je air2 yang ade kat situ..arini dua tempat aku g..Bazaar Taman Cempaka ngan Bazaar Peringgit..time g bazaar peringgit tu..jumper plak Datuk Ali Rostam..ngah bagi ape tah kat orang niaga kat situ..hehehe..

aku suker jalan2 kat bazaar sebab saje suke tgok makanan2 yang dorunk jual..macam2..yang mana pelik je aku nak beli..tapi takut xabis plak..slalu je mak aku bising..tapi nak buat cam ne..ni di katakan napsu..hehehe..korunk da g bazaar??slalu beli ape erk??jom share ngan aku tempat2 bazaar yang best2..area melaka and kL..kalu ade mase aku nak g..yehaaaa..chauuu...

oppppssss..ape yang penting..jangan MEMBAZIR..hehehe..
setiap sabtu di TV3 (betul ke?)

Percubaan Ke 2 mEmbuat MuFFin CoKlat

salam..ohohhhoooo..ari kedua umat islam berpuasa..masih ok..korunk??cume penat skit sebab melayan kerenah anak-anak..hehe..tapi alhamdulillah sumer datang tabika jumper aku cakap yang die puasa..tah betul tah x..aku ia kan je la..hehe..bagus anak ku..camtu la cikgu sayang..ok stop..arini bukan nak stori pasal anak-anak..tapi nak stori pasal tajuk kat atas tu..hehe..jom layan gambar..

opppp..sebelum mule..aku bagi bahan2 nye dulu ok..

Bahan-bahan ( 10 biji )
  • 200g coklat masakan
  • 70g mentega
  • 2 biji telur
  • 50g gula halus
  • 60g tepung gandum
  • 1 sudu kecil baking powder

Antara bahan-bahan yang diperlukan
Cairkan coklat. Gunakan kaedah "double boiler" . 
 Kemudian masukkan mentega. Kacau sehingga mentega cair. Selepas tu bolehlah panaskan oven sehingga suhu 170C. 
 Dalam mangkuk lain, masukkan telur dan gula. Kacau sampai sebati. Tak perlu penaik(kembang). 
 Masukkan telur ke dalam mangkuk coklat. Kacau biar campuran sebati. 
 Ayakkan tepung dan baking powder ke dalam mangkuk coklat. Gaul sehingga sebati. 
 Isikan adunan ke dalam bekas muffin or dulang cam aku tu sehingga 1/2 penuh atau 60% penuh. Bakar selama 20 minit. 
 sedang dibakar..
tadaaaa..da siap..senang kan..terai la..gerenti puas ati..hehe..ni percubaan kedua aku..yang first aku wat ngan bebudak kat sekolah..tapi xjadi..hehehe..keras cam biskut..tapi tetap sedap..ceyyhhhh..kali ni aku tgok cam jadi sebab lembut je..xtau la rase die..buka nanti aku rase..ok chauuu..

KRU - Tiga Kata



Lirik Lagu KRU - Tiga Kata


Yeah..lagu ni ditujukan kepada mereka yang sudah lupa erti cinta
Hanya 3 kata sahaja
cukup besar maksudnya

Wo ai ni
I love you
Aku cinta padamu
Tiga kata paling bermakna
Tapi jarangnya didengar

Naan unnai kathalikaraen
Saranghaeyo
Aishiteru
Tiga kata paling menyentuh
Tapi jarangnya disebut

Mungkinkah kerna kita dah terlalu selesa
Keintiman seolah semakin hambar
Dari gerak gaya
Hingga ke tutur kata
Tak menggambarkan cinta

(chorus)

Wo ai ni
I love you
Aku cinta padamu
Tiga kata paling bermakna
Tapi jarangnya didengar

Naan unnai kathalikaraen
Saranghaeyo
Aishiteru
Tiga kata paling menyentuh
Tapi jarangnya disebut

Katakan ci..cinta ci..cinta kamu
Katakan ci..cinta ci..cinta

Walaupun kita saling
Sayang satu sama lain
Tapi kenapa sukar meluahkan rasa
Berikan mereka tahu
Andainya hari esok
Di takdirkan berpisah

(rap)

Dalam kesibukan
Kita seringkali mula hilang kemesraaan
Dengan mereka disisi
Tak rasa bersyukur
Tak rasa berbangga
Mempunyai bahu setia untuk kita bersandar

Pejamkan matamu
Lihat lah di hatiku
Semua kasih terhimpun,
Dibiarkan terkurung
Jadi keluarkan
Sekarang luahkan

(korus)

Katakan ci..cinta ci..cinta kamu
Katakan ci..cinta ci..cinta (aku cinta padamu)

Wo aini..i love you 

Date aT i-CiTy !!!

holaaaalalalalaaaa..eh..silap..salam all..pe kabo??camne hari pertame puase???ok??aku ok kot..sebab mendung je..sangat syiok..hehe..lagi-lagi arini cuti..ok stop..aku nak stori pasal ari sabtu ritu..aku g jumper my temBum..hehehe..jom layan pic..

mule-mule g miD vaLley dulu..jumper kawan aku..kes nak amik kueh..kueh ape?ni kueh kat bawah ni..ce tengok..
haaaa..ni..kiwi cheese tart..memang ummmm..sedap ooo..kalau nak tau sedap ke x..terai ler beli..memang xnyesal..kalu area KL free delivery lagik tu..korunk g tengok kat sini macam2 ade..

area parking keta..xsangka viTam bleyh sampai sini..hehehe..

comel kan???

ni lagik comel..ahakkssss..

ceyhhhh..mau petik bunge..model x berbaya..ahahaha..

suker yang ni..sangat cantik...

jejak yang kedua kalinyer..bersame orang tersayang..yehaaaa..masih gune kamera cokiaaaa..adeyh bile la bleyh bawak NIKON..

anda nampak ape yang sayer nampak???ce carik..ce carik..

itu ada la ati sayer..hehehe..

comel?no komen..ahahahaha..perasantan..

setelah penat berjalan mencarik kamerawomen..tah mane die merayap..

cantik.

with incik rimau..aaaauuuummmm..

si temBum yang sengal..

tamat..moge jumpe lagik pada mase akan datang..miahahahaha..

SELAMAT BERPUASA !!!

SAYA NOR AIN a.k.a SWEETFOREST..ingin mengucapkan SELAMAT BERPUASA kepada rakan-rakan blog..sekian terima kasih..

Sukaneka Gabungan Dun Sg Udang

salam..adeyhhh..penat giler..tapi masih bertenaga untuk menaip entri..hehehe..ok aku nak stori pasal sukaneka anak-anak aku..tapi korunk kena layan gambar sekali..kalu nak stori tanpa gambar cam bosan plak an..soooo jom layan..

SESI RAPTAI
ok..sukaneka tu diadakan kat TABIKA KEMAS TAMAN KERIS EMAS..so disebabkan cikgu punyer kenderaan sangat la comel untuk bawak 27 orang anak..aku terpakse menyewa 'feri sekolah'..hehehe.. sangat comel..aku pon pening camne nak terangkan kat bebudak..feri leyh jalan kat darat..aritu aku ajar feri kenderaan air..tapi tetibe bleyh jalan kat darat plak.ahahaha..adeyhhh laaa..anak-anak aku ni bijak berceloteh..ngalahkan cikgu nye..
 hehehe..suke dorunk dapat jenjalan nek trak..adeyhhh..aku ni pon excited bebudak ni lagi la..
 nieyh cikgu praktikal..first time dapat nek trak askar..suke la cikgu..
adeyhhh..ni aku xtau pehal..aku da bawak jalan pon still monyok..
 sampai je dorunk da sedia beratur..so aku ngan garangnye suh la anak-anak beratur..hehehe..garang ke??
 tengok ni..siap bawak sepanduk..aku lupe plak nak bawak..da sebok nak nek trak..barang sumer tinggal..hehehe...
 belum paper lagik da penat..sian bebudak ni..
 haaa..nyanyi laaaa..kenape pandang kawan ni????nak kena rotan??
adeyhhh..penat ooo..nak jalan..jauh tu..hehehehe..berterabur anak-anak aku jalan..lantak korunk laaa.asalkan jalan sudah la..hehehe..

SESI BALUT HADIAH
 taraaaa..ni la adiah tuk bebudak..hehehe..ce teka ape yg ade dalam tu??
 ni untuk ajk sukan..
 masuk plastik..
 taraaaaa..cawan berhias..sangat comel ok..even ade suare2 longkang yg kata cawan ni xcantik..lantak korunk laaaa...
siap sedia tuk diagihkan..

SUKANEKA 
 ape yg penting..snap-snap dulu..
 ni atlit wanita tabika aku..
 ni plak atlit lelaki tabika aku..
ni plak coach tabika aku..sangat comel kan ini juruletih..ahahaha..adeyhh besau tol baju aku..
 comel?cantik?ahahahaha..sangat cantik..bangga aku..ahahahaha..
 pe lagik..snapppp...




 sedang bersedia untuk berperang..chaiyok2 sayang..

 see..penuh ngan semangat kesukanan..
 acara lompat pagar..kalah..tapi xpe..percubaan yang sangat berani..


 acara kepit bola pon kalah..xpe2..janji korunk sonok..

 acara junjung pundi kacang..dapat no 1..caya laaa..
 leret bola dapat no 3 kot..adeyh lupe..
 kutip telur penyu..dapat no 2 kowt..
 lari baton lelaki..dapat no 2 kot..
 lari ikat kaki..dapat no 2 kot..lupa gak..
 setelah selesai sumer acara..sumer da penat..tunggu adiah je..

 adeyhh..cikgu xtunggu kat sane la plak..dari jauh pon bleyh laaa...cikgu bangga ngan korunk..

seeee..bape banyak yang dia bolot..hehehehehe..

Total Pageviews