TenTaNg Aku!!

My photo
aku adalah aku..aku bukan kau..kau bukan aku..sooo layaaaannnn..

Saya SAYANG Kawan Saya:-

.::BloG TaBikaku::.

TABIKA KEM TERENDAK
meyh la singgah

tak sangke...


tak sangke da masuk bulan june..
tak sangke akhir bulan june nieyh aku da kene dok tempat len..
tak sangke aku dapat abiskan praktikal kat BRILLIANCE INFORMATION..yang agak2 teeettt nieyh..
tak sangke sume nak tinggalkan aku..termasuk ucukk..die masuk kolej darulaman..aku sabak..ish2..
tak sangke weyhhhhh...

huhuhu..mende la yang aku mengarut nieyh..tapi series..aku tak sangke aku dapat abiskan praktikal kat sini..yela..macam2 da jadi..pas sorunk..sorunk kawan2 aku benti..tensen gak..ilang kawan..ade satu mase tue aku rase da xbleyh bla da..rase nak bla je dari sini..tapi naseb bek de orang xbagi..huhuhu..thanks cukk..kalu x mesti aku da de kat melaka..tak sangke..

tak sangke aku bleyh bertahan dok dalam call center nieyh selame 3 bulan..xsangke weyh..dorunk ngelat..x mo masuk call center..menciiii..but best gak melayan polis2 yang agak2 gatai nieyh..huhhh..sengal..tapi kalu dapat yang cerewet+xtau pape pasal pC..memang sakit la..mane taknyer..nak nyuruh amik serial number pon xtau kat mane..ish2..poning2..kadang2 tue lawak gak..ade ke patot pc x pasang plug pon die nak wat repot pasal pC die xmo idop..da xpasang plug cmne la mende alah tue nak idop..ish2..sabo je la..tapi yang penting dapat gak aku timbe pengalaman melayan custemer nieyh..huhuhu..tak ku sangke..

banyak la bende yang tak aku sangke+jangke berlaku kat aku..yang paling menyelah pasal ucukk..x sangke aku jadi awek die..padahal time induksi,aku tengok die cam sorunk budak lelaki yang amat sumbunk..die xsumbunk pon aku je nampak die cam sumbunk..hehehe..cam xnak (ceyh2 padahal x tue xde kat situ) je kawan ngan die....tup2 jadi ucukk aku..gegegege.. sengal tol..teringat time2 baru nak masuk praktikal..sume wat al sendiri..huhuhu..biase la kan..tapi xsangke die sayunk aku skunk nieyh..tak sangke kan..

pastu de lagi yang aku tak sangke berlaku..ish2..nape la wat aku camni..aku punyer la baik layan die..boleyh plak kutuk2 aku..ceyh2 ape punyer member la nieyh..depan baik..belakang men tikam2 plak..tah la..manusia..rambut same hitam..ati lain2..wattt..xde kene mengene..hehehe..x pe la..kite bukan nyer sempurne pon..kecewe skit aku..huhuhu..sengal..paling tak ku sangke kn..

banyak la lagi bende yang tak sangke berlaku kat diri aku..xtau da nak story camne..hehehe..tapi yang penting aku adalah aku..ceyh2..hahahaha..cam sengal je ayat aku tueh..pape pon life must go on okeyh..kuatkan semangat mu..xpe 6 bulan je dok sabak tue..yeahhhh..caiyok2 SWEETFOREST..hehehehe..aku semakin nakal+gile..sayang ucukk ketat2 okeyh..tak sangke sgt5..

sume nieyh memang perjalanan idopku yang tak ku sangke..hehehe..memang la kan..kalu sume bende da jangke akan berlaku xsyok plak kan..huhuhu..sengal..sabo je la melayan kerenah aku nieyh..huhuhu..nasib korunk la..pape pon thanks kos sudi singgah kat blog aku nieyh keyh..sayunk korunk..sayunk kat cukk gak..gegege..

akhirnya..


huhuhu..akhirnya impian ku tercapai..gegegege..sengal..semalam ayah bawak aku g alamanda.. pastu aku singgah la beli donut kegemaran aku..huhu..sonok..sonok..sonok..nak tunggu ucukk belikan lambat sangat..hehehe..nasib bek ayah rajin melayan aku..hikhikhik..


nieyh je yang dapat aku beli..time tue kedai da nak tutup..hampeh..yang penting aku dapat mam..

satey kajang

ahad 31 may 2009..ceyh2..poyo plak aku nieyh..aku balik uma along nek ktm..ucukk anta smpai stesen kepong..tue pon da lewat..tapi xpe la..aku dapat gak dok lame ngan die..pas smpai stesen batang benar..ayah da tunggu..pastu terus gerak g bandar tasik selatan..uma mokteh aku..kos da lame xg sane..singgah la jup kan..hehehe..

pas da lepak2 kiteorg pon grak balik..pastu aku ngan lantangnyer ajak ayah g makan satey kajang..hehehe..kos esoknyer besday ayah..aku ingat nak sambut awal skit..hehehe..ngan sokongan sume kiteorg pon singgah la restoran haji samuri kat kajang..bleyh dikatekan fofuler gak la restoren nieyh..huhuhu..aku pon da lame gak xmam satey..hehehe..hentam abis aku time tue..lupe ucukk seketike..hikhikhik..da la mende tah aku ngarut nieyh..tgok la pic2 yang sempat aku snap time kat sane..
nie la name rstoren tue..

nieyh mak ngan ayah aku..

nieyh satey lorh..huhuhu..

time too eat..huhuhu..
selamat menjamu mata..hehehehe..

wahhhhhh..nak jalannn...


first skali aku nak jerit...wahhhhhhhh..bestnyeeeeee...esok xde classss..yesssss..yes...hehehe..aku bukan pe..malas la..pastu ade test plak..da la xstudy pape..nasib bek di batalkan..hikhik..sok bleyh tido puas2..hehehe..

tapi kan best kalu dapat g jalan...nak jalann..best nyer kalu dapat g z0o negare..da lame gile aku x g sane..sejak tinggalkan zaman2 persekolahan nieyh..hikhikhik..kan best dapat g sane ngan ucukk..hikhikhik..nak jalan2..nak snap2..ishhh..betape indahnyer dunia..hakhakhak..sengal..

ish2..ayahhhh..bile pinjaman kite nak diluluskan???hope rini or esok yer..hikhikhik
nak jalan lorh..hihihi..nakal anak ayah sowank nieyh..ish2..


map kat dalam zoo..huhuhu..


*suke tgok rimau..comeyhh..

bile last korunk g z0o haa???papepon selamat ber'wekend..bubye..

HaPpy..hAPpY..


arini aku happy sangat5..kos ucukk aku nak balik..hehehe..cuti dua ari nie dapat la aku jumpe die..yes..yes..dapat date...yahoooo..korunk jangan jeles tau..bagi la aku peluang skit..hehehe..

hehehe..aku xde pe pon yang nak di ceritekan..semalam pon xde pe yang berlaku..macam biase je..cume bilik aku da tambah sorunk..bestt..meriah skit bilik aku tue..kalu x..aku dok tenung cikyanchoco..cikyanchoco tenung aku..tue je la..kalu masing2 ngah xde mood sunyi sepi la bilik aku tue..nie da de orang baru ceria skit bilik tue..tapi die datang kejap je..

nak jadi kan cite die nie dulu satu kolej ngan kiteorg..pastu die dapat tawaran g poli seberang prai..jadi die benti la..rezeki die kan..lagi pon die kate die minat kos kat sane tue..bagus la..ape yang baik tuk ko..baik gak tok aku..hehehe..pehal nieyh..xde kene mengene pon..hehe..tapi die la member aku selain yan..dulu aku rapat ngan die..hehe..sweet..tetibe je..sengal la aku nieyh..

hehehe..da2 la..kang aku mengarut+meraban kang..bosan plak korunk ntie..hehehe..sebelum tue..meyh la tatap pic aku n member2 aku nieyh..

me..me..me..
cikyanchoco
demyazara

*ade lagi 2orang budak uma aku..tapi xde pic lorh..xpat nak post kat sni..ntie len kali aku post kan..keyhh..layanzzzz..

tutorial...


ceyh2...rini cam nak wat tutorial lorh..pasal tadi my supervisor merangkap abg kesayangan si ucukku tue suruh aku buang virus len.js kat my pc..jadi aku pon berpeluh2 nak mencari jalan penyelesaian die..ceyh2..ayat..huh..sengal..hehehe..ok2..back to the future..aku pon search la kat google..then aku jumpe la tutorial nie..ingat nak kongsi kat korunk yang punyer masalah yang same..ne tau kan..hehehe..

keyh virus nie serang kat internet explorer korunk..nak tunjuk xde plak pic die lupe lorh nak amik..bile bukak IE nanti kat atas title tue ada tulis camni
CONTOH > BLOGGER: .:SEMUA TENTANG AKU:. -CREATE POST - WINDOWS INTERNET EXPLORER - LEN

nie bermakne iE korunk di jangkiti virus len..x ku tau maksud len tu..huhuhu..memang name die camtu kot..hehehe..keyh2 kalu terjadi kat korunk just follow je step yang aku bagi kat bawah nie..

first g kat button start > run (pastu klik la run tue)



second korunk taip regedit > enter



pastu ade kuar satu paparan korunk cari HKEY_CURRENT_USER



pastu korunk cari software



cari microsoft



cari internet explorer



klik pada main > pastu kat kotak sebelah tue ade kuar banyak2 title kan..korunk just scroll ke bawah cari windows title..korunk klik kat die > pastu klik kanan dan klik delete..xpat nak tunjuk la coz pc aku da clean..


pastu pe lagi close la paparan tue dan restart..pas restart korunk try la bukak IE tengok de lagi x perkataan len tue kat title atas..kalu de lagi try wat balik..kalu xde korunk da berjaya hapus kan seekor virus yang sebok+menyemak dalam korunk nyer pc..


tue je la tutorial yang aku nak sampai kan kat korunk..ceyh2..hehehehe..kalu de yang silap korunk tegur la..aku nie bukan pandai sangat..skit2 bleyh la..

*tutorial nie untuk pc yang dijangkiti+diserang virus len je tau..

arghhhh late..



ampeh..ampeh..arini tah cmne aku ter'late kn diri untuk bangun pagi..ish..ish..lupe lorh nak set jam..kos sebelom tido tu aku n my member cikyanchoco dok sebok men game..hakhakhak.. ampeh tol..masing2 ngah gile men game..smpai my ucukk pon aku xpedulik kn..hehehe..tipu keyh..mane bley xpedulik kan my ucukk ku..aku de gak la msj die..sambil men game..lewat skit balas..hikhikhik..sowie cukk.. ^_^



berbalik pada situasi pagi tadi..memang skit kelang kabut aku..da la bagun2 tue terase laen pada diriku..erm...sabo je la..ish..ish..dugaan tol..da la nak cepat time tue plak nak naik kan bendera kat tiang..hakhakhak..padan muke aku..padan gak kat muke cikyanchoco kene tunggu aku bersiap..nasib la baik ade lagi stok baju untuk aku pakai..kalu x..naya aku nak kene gosok baju...ish..ish..pe nak jadi tah..kalu ucuk tau..abis aku kena reject..kene dok kat reject shop la aku.gegegege..


tapi sempat gak la sampai opis.(betape pantas nyer aku berjalan)...tepat2 kol 8 A.M..xde la lewat sgt5..x kan xbley kot..slalu aku dok nunggu depan opiz..nunggu orang datang bukak opiz..xkan xbley sesekali aku late..hikhikhik..len kali xwat da..janji..


*pasni pape pon yang nak wat sebelum tido set jam..ntie korunk gak yang susah..jangan jadi cam aku..padan muke..huhuhu..

nothing to say


arini ucukk da gerak g ipoh..seminggu kat sane..pastu terbang plak g sabah n sarawak..ish..ish..da la tinggal sebulan je nak dok dekat ngan die..pasni sorunk dok selatan sorunk dok utara..ish..ish..xdapat nak bayang kan camne time tue..



jadi semalam pas abis class aku x lpas kn pluang..dok bekepit ngan cukk..hikhik..gatal..dok bebel2..pastu balik..malam jumpe lagi..hehehe..syokk owh..xjemu seyh tgok muke die..hikhikhik da sayang memang la cakap camtu..cube xsayang..hakhakhak..ampeh tol..



da ar..ekot korunk la nak baca ke x nak..merepek+meraban je rini..hehehe..lantak la..

^___^



*harus kekal kuat..senyum even nga sakit..

Ari yang membosankan...


arini xtau nape..terase sungguh2 bosan..hehehe..maybe ucuk xde kat opiz kot..ceh2..sengal..cam xbiase plak kne tinggal..hikhikhik..sabar je la..


ish..ish..xtau lorh nak cite pe..xde idea..n xde perkare2 pelik berlaku kat aku..ari2 ku berjalan seperti biase..balik opiz dok ngadap game..mandi..kua dalam kol 10..jumpe cukk..tue yg penting.. pastu balik..tido..bagun..g keje..dok tunggu custemer call..tapi rini friday..mesti xde orang nak call..erm..pikir2..pe nak wat nie..ish..ish..

cube korunk bagi aku idea..nak wat pe erk time2 camni...

If I Die Soon


How many forgiveness have I asked from people around me?

How many love have I shown to everyone that I love?

How many laugters have I brought to people that I care?

How many sadness have I felt because of them?

How many memories can I remember before I die?

How much time I have spend with person that I love?

How many confessions I have done to the people around me?

How many goals have I achieved?

How many affords did I tried over something?

How many people smiled because of me?

How many regrets have I felt?

How many happiness have I shared with?

How many hugs did I gave to my friends?

How many calmness did I gave for them?

How many sacrifications I have done for person in my life?

And..If I die..Who would..

Cry over me..

Remember memories they have shared with me..

Miss me..

Regrets..

Smiles..

Remember me...

Make me stay in their heart...

What if I die soon....

Total Pageviews